Grįži atgal

„eTaksi“ elektromobilių lenktynėse išbandys žalesnį ir komfortiškesnį važiavimą

2021-06-17

Keleivių vežimo paslaugas penkiuose didžiausiuose šalies miestuose teikianti  „eTaksi“ elektromobilių lenktynėse išbandys naujieną, kurią ateityje planuoja pasiūlyti ir savo klientams. Už „Jaguar I PACE“ vairo sėsiantys „eTaksi“ komandos nariai dalyvaudami lenktynėse vertins šio elektromobilio galimybes teikti keleivių vežimo paslaugą.

Penktadienį į tris grupes pagal elektromobilių baterijų talpas suskirstyti 30 varžybų „Ignitis ON: pažink Lietuvą!“ ekipažų per šešias valandas turės įveikti kiek įmanoma daugiau kilometrų. Pirmoji šalyje savo klientams pasiūliusi inovatyvius sprendimus patogesniam taksi ir pavėžėjo automobilio iškvietimui, „eTaksi“ komanda šioje lenktynių  trasoje vertins ir pasirinkto elektromobilio galimybes netolimoje ateityje vežti klientus. Šiuo metu keleivių vežimo rinkoje dominuoja „Toyota Prius“ hibridiniai automobiliai, „eTaksi“ savo klientas nori pasiūlyti ne tik ekonomiškiausią, bet ir komfortiškiausią keliavimo būdą.

„Lenktynių idėja per fiksuotą laiką nuvažiuoti kuo daugiau kilometrų sutapo su  tikslu išbandyti „Jaguar I PACE“ automobilio efektyvumą realiomis sąlygomis. Čia svarbu ne greitis, o efektyvi važiavimo strategija, mat ir keleivių vežime elektromobiliais svarbu protingai pasirinkti maršrutą, greitį, numatyti sustojimo vietą ir laiką. Pirmieji šalyje pradėjome diegti inovacijas keleivių vežimo srityje, o dabar, stebėdami pasaulines tendencijas, galvojame apie žalesnį ir ekonomiškesnį keleivių vežimą“, – kalbėjo už „eTaksi“ automobilio vairo sėsiantis šį prekės ženklą valdančios įmonės vadovas Andrius Norkaitis.

Pasaulyje elektromobiliai ir keleivių vežimas jais – nėra naujovė. Štai 2020 m. Norvegijoje elektromobiliai pagal pardavimų skaičių sudarė daugiau nei 50 proc. visų naujų automobilių. Ši Skandinavijos šalis pernai paskelbė didelio masto programą „Elektromiestas“ ir kuria pirmąją pasaulyje taksi infrastruktūrą, kuri leis taksi elektromobilius pakrauti bevieliu būdu, kai vairuotojas tiesiog lauks savo kliento. Šiam projektui, kurio tikslas yra iki 0 proc. sumažinti išmetamųjų dujų kiekį, pasirinkti būtent „Jaguar I PACE“ elektromobiliai, kurį išbandys ir „eTaksi“.

„Šis automobilis, kurį ketiname ateityje pasiūlyti klientams, ne veltui buvo pasirinktas norvegų dėl patogumo ir ekonomiškumo. Ketiname savo klientams vėliau leisti išbandyti draugišką aplinkai ir itin komfortišką važiavimą, manome, kad ateityje tai taps standartu“, – sakė A. Norkaitis.

Nors Lietuvoje elektra kraunamų automobilių daugėja ir kartu auga įkrovimų stotelių skaičius, visgi keleivių vežimo sektoriui to dar neužtenka. Būtina tam skirta infrastruktūra, kuri padėtų įgyvendinti Europos sąjungos (ES) šalių iškeltą tikslą 2030 m. sumažinti šiltnamio efektą sukeliančių dujų išmetimą 55 proc. Aplinkos ministerijos parengtoje Nacionalinės klimato kaitos valdymo darbotvarkėje nurodomi ambicingi tikslai: 2030 metais privačių pirkėjų Lietuvoje įsigyjami elektromobiliai turėtų sudaryti 50 proc., o įsigyjami komerciniai automobiliai – 100 proc.

„Tendencija mažinti aplinkos užterštumą yra sveikintina. Pagrindinė problema mūsų sektoriui visgi yra infrastruktūra. Tam, kad vairuotojai, kad galėtų tinkamai teikti paslaugą, turi turėti visas sąlygas greitai, patogiai ir tik jiems skirtose vietose įkrauti automobilį. Europos komisijos (EK) parengta „Europos horizonto“ programa numato skatinti technologines naujoves ir padėti ES sumažinti anglies dioksido kiekį. Kai kurių šalių planuose – draudimas prekiauti automobiliais su vidaus degimo varikliais. Todėl inovacijos yra neišvengiamos, tačiau, kad pasiektume numatytus tikslus, būtinas infrastruktūros plėtros planas. Čia svarbu visoms šalims įgyvendinti sprendimus, kurie padėtų kurti žalesnę aplinką“, – apie būtinus pokyčius kalbėjo „eTaksi“ vadovas.

Šiuo metu šalyje yra per 1000 elektromobilių, o jų populiarumas, dėl skatinančių juos įsigyti priemonių, nuolat auga.